Thursday, May 9, 2013

Emadepäeva eelsed mõtted ja soovid!

Ma sooviksin, et mu ema jääks sama heaks nagu praegugi ja et tal oleks rohkem vaba aega oma lastele.
Ma soovin südamest oma emale head emadepäeva. Ma mäletan kui ma eelmisel aastal emale emadepäeval kimbu lilli kinkisin ja lilledeks olid rukkililled ja üks roos ja veel kinkisin talle koolis tehtud munakujulise rahakassa ning ilusa kaardi.
Ma soovin oma emale head emadepäeva ja soovin, et ta oleks sama hea edasi.
Ma soovin oma emale kõike head ja soovin et ta oleks hea ikka edasi.
Ma soovin oma emale head ja ilusat kooli lõpetamist, et ta saaks koos olla oma perega ja seda aega toredalt sisustaks.
Ma soovin, et mu ema oleks sama  hea edasi nagu praegu. Ma sooviksini veeta tema vabadel päevadel koos temaga.
Ma soovin oma emale head emadepäeva ja et ta oleks ikka sama hea ema.
Ma soovin enda emale head emadepäeva.Ma kingin talle kaardi ja lilled.Ma tahan, et ta oleks sama hea kui ennegi.
Ma soovin oma emale head emadepäeva.Ma kingin talle kaardi ja ma soovin,et ta oleks ikka sama hea kui ennegi.
Ma soovin oma emal head emadepäeva.Ma kingin talle nartsisse ja emadepäeva kaardi.
Ma soovin oma emale head emadepäeva ja soovin öelda, et armastan teda hoolimata sellest, et ta vahel kuri on.
Ma tahan, et tal oleks rohke aega meiega veeta aga meil veab, sest ta on kogu aeg kodus. Olen õnnelik, et mul on selline ema.

Tuesday, January 22, 2013

Külastasime Pärnu muuseumi.

Pärnu muuseum
 Pärnu muuseum asub Pärnus Aida tn. 7 . Pärnu muuseum kolis sinna 2011. Aastal, hoone avati 2012. aasta 25. mail. Ennem oli Pärnu muuseum asunud Aia, Rüütli ja Elevandi tänaval.
Pärnu muuseumi väljapanek ulatub kiviajast kaasajani ja seal on igasuguseid asju läbi aastatuhandete ja sajandite. Sisenedes Pärnu muuseumi, näete 14.sajandist pärit hansakoge parda ja klaaspõrandat, mille alt on näha keskaegset linnamüüri ja säilinud väravaposte. Muuseumis on võimalik näha igasugu vanu tööristu jm sellist .
Püsinäitus algab vanimast Eestis teadaolevast asulast, Pulli külas olevast laagripaigast .Muuseumi seinale oli joonistatud pilt laagriplatsist ja seal oli ka inimesetopis  inimesest, kes valmistas tööristu.
Keskaja saalis oli muistsete eestlaste linnuse makett ja söögilaud arvukate toolidega.
Muuseumis oli ka kinosaal, kus sai vaadata lühifilmi pärnumaa loodusest ja ajaloost.
Viimane osa püsinäitusest oli NSVL, oli 20.sajandi teisel poolel ja seal on 30-aasta tagune elutuba ja küüditamisvagun.
Pärnu muuseumis on ka arhiivid ja labor, kus tegutseb arheoloog, kes uurib vanu esemeid, mis on väljakaevamise käigus leitud. Pärnu muuseumis olid paberi ja esemete fondid, kus hoiti igasugu vanu dokumente, raamatuid ja esemeid.
Triin
                      Pärnu  muuseum
   Kiviaeg
Kiviaja püsinäitusel oli järve äärde rajatud laagripaik ja inimene kes seal istus ja tegi omale tööriista. Seal oli ka vanu rooma münte, mis olid leitud metsast inimese poolt ja ta leidis neid lausa 17 tükki. Nii palju münte leiti esimest korda.
  Keskaeg
Muuseumis olles sain teada, et kunagi oli Pärnu maani maha põlenud. Keskajal oli tehtud sõjakiivreid mille ülemine ja alumine osa olid koos. See oli parem kui teised, sest teistel kiivritel olid need osad eraldi.
  Barokiajastu
Enne barokiajastut saime me vaadata ka filmi, mis jutustas  ajaloost. Barokiajastus olid vanad kirjad millest ma üldse aru ei saanud.
   Arheoloog
Arheoloog on inimene, kes kaevab maa seest välja vanaaegseid esemeid.
   Arhiivid
Meie käisime paberi- , esemete- ja kivimitearhiivis.
 Paberiarhiiv
Paberiarhiivis olid kõiksugu vanu dokumente, diplom, kirjutisi jne … .
 Esemetearhiiv
Esemetearhiivis olid kapid, raadiod, telekad, titevankrid ja muud sellist.
 Kivimitearhiiv
Kivimite arhiivis oli palju kive ja nõude tükke. Kõige huvitavamad olid kivist kahurikuulid.
Lisette

Pärnu muuseum
Mina olen Allar ja ma käisin klassiga üle eile Pärnu  muuseumist.
Me nägime vana aegseid asju ja  me võisime minna  kusgile ruumi kus hoiti vana aegseid asju ja sinna ei lasta teisi  muuseumi külastaiaid.
Me läksime kolmandale korrusele ja seal oli arheloog kes näitas meile  vana aegseid asju mis ta on leidnud ja karhuri kuule. Arheloog on inimene kes uurib vana aegseid asju.
Allar

1.Kiviaeg
Kiviajal inimesed tegid lõkkeid ja küttisid loomi. Nad vahetasid asupaiku ,et kus on parem saak. Inimesed leidsid oja kus oli korralik koht kus teha laagri paik. Nad kasutasid lõkke tegemisel tulekive ja küttimisel teritatud kive.
                                            2.keskaeg
Keskajal olid suured kaitstud linnused, kus oli salajane sissepääs. Linnused olid ehitatud soose, mäeotsa ja teistese raskesti ligipääsetavatese  kohtadesse.
                                          3.Barokiajastu
Muuseumis saab vaatada kino ruumis Pärnu loodusest ja ajaloost. Need filmid on lühikesed.
Mart

Pärnu muuseum
Käisin Pärnu muuseumis mis asub tänaval Aida 3.
See on Pärnu kõige uuem muuseum.
Mulle meeldis kõige rohkem kiviaeg, sest välja oli pandud näituseks mannekeen kes oli nagu päris inimene ja oli ka tema kõrval koer.
Meile räägiti sellest et kuidas nad tegid omale lõkkesse tuld ja kus nad ööbisid see oli väga huvitav, seal oli ka arheoloog kes rääkis meile palju huvitavaid asju ja ta on Pärnu ainukene arheoloog. Ta rääkis meile sellest millega arheoloog tegeleb. Arheloogid tegelevad siis sellega, et nad käivad kaevandustel ja otsivad asju mis on väärtuslikud ja huvitavad, näiteks Pärnu muuseumis arheloogil oli selline tuba kus olid Pärnust kõik asjad leitud kas või mingid väiksed esemed. Arhelooge võib ka kutsuda teistesse linnadesse.
Järgmine oli siis keskaeg millele oli välja pandud näituseks vanaaja linnus kus siis elasid elanikud, siis oli veel klaasi taha pandud mannekeen kes vaatas oma sussi ja välja oli pandud ka mannekeen kes küpsetas piparkooke, aga kõige huvitavam oli vaadata keskajas seda mis oli pandud klaasi taha suur vanaaegne raamat mis oli nagu vanades filmides.
Siis oli veel seal ka Barokiajastu kus me siis vaatasime klassiga filmi Pärnus kus oli ka näha pärnuranda aga filmis oli pärnurand natuke teist moodi kuna vanal ajal oli rannas üks laste toru kust siis sai alla lasta otse vette aga praegusel ajal seda kahjuks ei ole aga nüüd on tehtud sinna laste jaoks üks park mis on ka laste arust tore aga see film oli küll huvitav kuna saime teada mis oli vanal ajal teistmoodi Pärnus.
See muuseumi käik mulle meeldis väga ja soovitan teil ka sinna minna.
Kertu
Pärnu muuseum
Käisin Pärnu muuseumis, kus sain palju uus teadmisi. Muuseumis oli keskaeg, kiviaeg, barokiajastu, eesti aeg ja kuurort. Kõigepealt siis muuseumist. Pärnu muuseum kolis 2011 aastal ümber uude, renoveeritud aidahoonesse, kus 25 mail 2012 avati 11 000 aastat ajalugu ,,Elamusi vanast ajast´´´. Kiviajas näeb laagripaika, laagripaiga leide ja loomulikult näeb ka meie Eesti vanimat inimkuju. Keskajas viidakse külastajad Vana-Pärnu- uude ajaloo järku. Muuseumis saab vaadata paljusid filme, kus on inimesed loomulikult vanal ajal, küüditamist, kuidas inimesed jalanõusid tegid, paljusid looma topiseid ja muud seesugust. Muuseumis oli arheoloog kes õpetas mida ta teeb ja mis on väärtuslik. Ruumis, kus arheoloog oli nii tellisekilde, savipotte, igasuguseid klaasikilde ja sambaid. Nägemata ei jäänud ka paberi arhiivid ega vana puit. Kuid, et seda kõike läbi elada pead sa sinna ise minema.
Piletihinnad
Venekeelne, Eestikeelne täiskasvanud/õpilased  1,5 - 2 tundi 40 EUR
võõrkeelne täiskasvanud/õpilased 1,5 - 2 tundi  45 EUR
Kendra

Pärnu muuseum
Ma käisin klassiga üle eile Pärnu muuseumis . Seal nägin ma iga suguseid vana aegseid asju .  Siis läksime teisele korrusele sinna kuhu inimesi igakord ei lasta , aga meie võisime sinna minna . Seal oli kõige ilusam Kihnu kirik . kõige vanem asi mis meile tundus oli kirikust vana aegne asi mis oli umbes 1000 aastat vana . Siis läksime me edasi arheoloogi juurde . Tema jutustas meile vana aja inimestest mida nad tegid , mis sugused relvad , mis materjali kasutasid nad ja jne. siis n2ita arheoloog meile maa seest kaevatud kivi tükke ja kausse. Tal oli laua all suured kivid mida kasutasid vana aja inimesed vastaste pommitamiseks ja neid relvi nimetati katapultideks . Siis läksime me 3 korrusele , seal olid iga sugused   odad ja relvad , inimeste kiivrid ja rüüd . Ja siis läksime me ensv liidu tuppa kus oli kesk-aeg juba telekas oli olemas .
Dario

Pärnu Muuseum
Mina käisin Pärnu muuseumis ,mis asub Aida 3. See on kõige uuem muuseum.
Mulle meeldis väga kiviaeg sellepärast, et seal oli mannekeen kes nägi välja nagu päris inimene ja koer nägi ka välja nagu päris aga ei olnud päris. Meile räägid seal kuidas nad tegutsesid  ja lõkked tegid. Seal olid läbipaistvad kapid kus olid nende aja asju.
Me käisime Arheoloogigi juures. Seal oli Pärnust maa põuest kaevatud asju n. (potikilde ja vana aja tööriistasid.)
Me veel käisime puiduarhiivis ja raamatuarhiivis. Puiduarhiivis oli puidust asjad ja huvitav majake. Raamatuarhiivis oli vanaaja raamatud ja üks huvitav kirst.
Me veel käisime Keskaega uurimas ja seal oli ka need kapid ja seal oli nende kasutatud asjad
Ilona

Pärnu muuseum
Mina käisin pärnu muuseumis , seal oli lahe.Mulle jäi  meelde see kuidas üks mees rääkis meile arheoloogidest, ja seal oli naine kes käis meiega igasugustes sala tubades.
Seal saladubades olid kõik vanad asjad,seal olid vanad  puust suusad ja  vankrid.
Teises toas kus me käisime ,  seal olid raamatud mis olid väga vanad.
Alguses kui me muuseumisse läksime  siis tuli läbida ka  klaasist põrand see oli  väga hirmus aga sellegi poolest oli seal väga põnev.
Seal olid topised karust hüljesest  see oli nii lahe.
See muuseum asub Aida 3 tänaval. Seal olid ka seinad värvitud, seal seina ääres oli ka üks mees mida me katsusime , aga tegelikult ei tohtinud seda katsuda, selle mehe kõrval istus koer. Siis me käisime ka ühest toas veel kus oli rüütli kiiver, meie klassist kõik proovisid seda, samal ajal kui see tädi rääkis  ka meile igasugustest asjadest.
Seal samas toas oli kah laud koos toolidega ja seal alua peal oli male (kabe)laud.
See maja on väljapoolt valge ja akna kaitse oli pruuni värvi ja puust. See mees kes meiega rääkis oli välja kaevanud  eestis palju asju. Seal ühes toas oli nagu mannekeen kes nägi  välja nagu päris naine aga tegelikult oli ta ise tehtud  .
Keitlyn

Mina Berit  käisin Pärnu muuseumis .Pärnu muuseum  valmis aastal 1896.Muuseum kolis  1909.a Elvanti tn 7 hoonesse.
Kiviaeg
Nägime kiviajal kõige vanimat inimkuju mis valmistayi 8000a tagasi.Nägime ka topistest koera, karu ja kitse , hüljest , kalasi , Vanu kausse.
Keskaeg
Me käisime keskaega vaatamas. Nägime seal linnust ja vanaaegsed poodi kus müüdi jalatseid ja igasuguseid kujusid. Seal  oli ka sõjameeste kiiver sai selle ise pähe panna.
Me vaatasime ka üht lühifilmi,
Arheoloog
Arheoloog on inimene , kelle kutseala on arheoloogia või kes produktiivse arheoloogiaga vabal ajal. Arheoloogia ehk muinasteadus on ajalooteaduse haru , käsitleb aineliste ajalooallikate ehk muistise põhjal.